Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

heropbouw New Orleans/kritiek op webmaster

  • truckdriver

    Hoe staat het met de heropbouw van New Orleans?

    We zijn drie maanden verder en ik zie mijn oude berichtjes nog op de eerste pagina van dit prikbord staan. Kennelijk komt hier weinig publiek. Voor New Orleans is het te hopen dat er meer belangstelling bestaat voor de wederopbouw dan voor dit prikbord, want anders wacht de ‘the Big Easy’ een treurige toekomst.

    Ik hoop dat de webmaster meeleest, want ik ben wat teleurgesteld in http://neworleans.startpagina.nl

    Als ik kijk bij de top 5 of ‘Orkaan Katrina’, dan zie ik allemaal oud nieuws van 3 maanden geleden, met alle foto's van de ramp die ik in die dagen uitgebreid heb bekeken. Natuurlijk moeten die pagina's op te roepen blijven, maar een pagina die ‘portal’ voor New Orleans wil zijn (misschien uit enthousiasme voor ‘the Big Easy’ toerisme wil bevorderen) en zichzelf serieus neemt, kan niet maanden lang blijven stilstaan op een grote ramp, zonder verder te belichten wat er na die ramp op die plaats gaande is!

    Mijn idee zou zijn: Maak een dossier (blokje met links) aan over de orkaan Katrina en de overstroming van New Orleans, maar zet dit niet langer bovenaan op http://neworleans.startpagina.nl maar verder naar beneden. Maar dan een ander kopje aan ‘herbouw New Orleans’ of ‘New Orleans na Katrina’ en zet dát bovenaan http://neworleans.startpagina.nl zodat er een positieve boodschap vanuitgaat en mensen weer naar the French Quarter/Vieux Carré gaan, want dat heeft die stad nodig. Als de toeristen wegblijven, zal de stad zeker niet in oude glorie worden hersteld, misschien zelfs niet overleven.

    Er wordt in de VS al serieus voorgesteld om de 9th Ward en de wijken langs Lake Pontchartrain niet meer te herbouwen, omdat het benodigde nieuwe dijkensysteem veel te duur zou zijn en het risico op herhaling van zo'n ramp niet uitgesloten zou zijn, omdat New Orleans nog steeds onder zeeniveau en in de weg van orkanen ligt. Zo'n dijkensysteem zou met federaal belastinggeld betaald moeten worden, maar de bevolking van staten ver weg van de Golf van Mexico ziet niet in waarom ze daar meer belasting voor zouden moeten betalen. Toch een beetje raar, want niemand zou aarzelen om na een grote aardbeving Los Angeles of San Fransisco te herbouwen, terwijl ze op een breuklijn liggen waar grote aardbevingen wel vaker voorkomen.

    Of is de situatie wèrkelijk helemaal doodgeslagen!? Want wie met Google zoekt, struikelt over pagina's die Katrina verslaan en allemaal dateren van de tijd van 3 dagen voor tot 3 weken na de ramp. Toch is er voor wie goed en slim zoekt, wel iets te vinden over 3 maanden na de ramp en dat zou de webmaster van http://neworleans.startpagina.nl moeten doorlinken.

    truckdriver

  • Sidonia

    Ik hoorde van iemand die een programma zag op TV over New Orleans, dat het daar nu nog steeds een erge puinhoop is. Hele suburbs zijn nog net zoals in het begin. De puin is aan de kant geschoven, letterlijk en figuurlijk. De doden zijn weggehaald maar dat is alles. Mensen leven gewoon nog onder hun ‘carport’, en zijn gewoon vergeten.

    ik begrijp dat niet- waarom wordt er verder niets aan gedaan?

    Bush heeft het excuus wanneer de heropbouw in Irak langzaam is en zegt dan dat de terroristen het tegenhouden- oude liedje. Maar wat heeft hij voor excuus voor het negeren van New Orleans?

    God die arme mensen- al negen maanden geleden en nog steeds NIKS voor ze gedaan! Triest, heel triest!

  • Bart

    Ik ben net op zoek naar recente informatie over New Orleans. Ik vraag me af of de bekende touristische wijken inmiddels een beetje te bezoeken zijn. Of dat het ook dat een rommel is en dat er veel moois verloren is gegaan met de Katrina. Misschien weten jullie daar iets van, anagezien jullie het lijken te volgen…

    thanx bart