Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

leeft dit prikbord nog??

  • Henrick

    Hallo lezers,

    Mijn ervaring met reizen-voorbereiden is het bezoeken van prikborden meer dan de moeite waard. Nu ga ik mij voorbereiden voor een trip naar New Orleans volgend jaar en stuit op een prikbord met hele oude berichten. Leeft dit niet meer na de orkaan? Ik verwacht een levendige discussie over de te bezoeken stadsdelen en waar je moet zijn voor de traditionele jazz. Maar niets van dit alles. Ik hoop dat er mensen zijn die dit lezen en ervaring hebben met de stad en mij iets verder kunnen helpen. Laat dit prikbord niet doodbloeden. Hij staat sinds 5 minuten geleden onder mijn favorieten en ik hoop dat ik binnenkort respons krijg.

    Groetjes Henrick

  • Henrick

    Ik geloof er niet meer in………..wissen dit prikbord.

  • Jenn

    Hoi Henrick,

    Met een beetje geluk lees je dit berichtje nog, maar anders heeft iemand anders er misschien iets aan.

    Goede jazz vindt je bij Donna's Bar & Grill op North Rampart Street. Vooral op maandag is het hier geweldig. Je betaald $10.= entree en krijgt tussen de sessies een “Nawlins” barbecue aangeboden. Er treden hier veel bekende (en minder) bekende jazz artiesten op. Donna's is nog niet zo heel bekend bij de gemiddelde toerist, dus het zijn vooral de locals die je hier tegenkomt en de echte muziek liefhebbers. Not to miss!

    Verder kan je ook een avond of 2 of 6 vermaken bij Frenchmen Street. Hier zijn verschillende bars, waaronder Snug Harbor, waar allemaal heerlijke traditionele jazz wordt gespeeld. Ook hier vindt je nog niet zo heel veel toeristen.

    Mijd Bourbon Street. Behalve als je van dronken Engelse toeristen en Amerikaanse frat boys houdt, dan is dit the place to be. De enige club die ik op Bourbon Street kan aanraden is Fritzels. Hier wordt wat meer de Europese jazz gespeeld.

    Wanneer ga je er volgend jaar naartoe? Begina april wordt altijd het French Quarter Festival gehouden, een gratis festival met veel eten, drank, en heeel veel jazz! Wat later in het jaar is het Satchmo festival, ook geweldig om een keer mee te maken.

    Ik heb zelf in New Orleans gewoond, ben net terug van 2 weken vakantie en ga in oktober weer. Als je vragen hebt, lemme know! Alvast heel veel plezier gewenst in the Big Easy!

    -Jenn

    jennsnoek@yahoo.com

  • Jan

    Vind je dat gek. Door de orkaan katrina is N.O. van de kaart geblazen. Alleen de

    franse wijk staat nog overeind. Je zou er hooguit voor de festivals en de Mardi gras naar toe kunnen gaan maar ook dan is het nog uitkijken want het is een criminele bende daar.

  • l

    m

  • Jenn

    Jan Schreef:

    ——————————————————-

    > Vind je dat gek. Door de orkaan katrina is N.O.

    > van de kaart geblazen. Alleen de

    > franse wijk staat nog overeind. Je zou er hooguit

    > voor de festivals en de Mardi gras naar toe kunnen

    > gaan maar ook dan is het nog uitkijken want het is

    > een criminele bende daar.

    Sorry, maar ik vind dit een beetje kort door de bocht. Ben je zelf onlangs in New Orleans geweest? De stad heeft na Katrina een heel slechte naam gekregen, dat het een hellhole vol criminelen is, en dat je buiten the French Quarter je leven niet meerzeker bent. Onzin! Criminaliteit vind je overal, en het is logisch dat je dat in grotere steden, als New Orleans, meer tegenkomt dan in een boerengehucht. Echter speelt de criminaliteit in NOLA zich voornamelijk af tussen bende leden en zijn meestal drug gerelateerd. Dit is in gebieden waar je als toerist zijnde niet komt. Of waar je als toerist eigenlijk niets te zoeken hebt. Misschien zien sommige wijken er wat akelig uit, maar dit komt omdat een groot deel van de stad nog steeds niet is herbouwd. De gebieden als French Quarter en Garden District zijn wel heel goed te doen. Met name in FQ is er volop (bereden) politie aanwezig. Natuurlijk loop je altijd het risico om beroofd te worden, maar waar loop je dat nou niet? Gewoon goed opletten en je verstand gebruiken. De lokale bevolking is ongelooflijk vriendelijk en behulpzaam, en zeker als ze horen dat je uit Nederland komt. Want, Nederland staat daar bekent vanwege de de goede bouwkunst van dijken.

    Een bezoekje tijdens de festivals en mardi gras is zeker aan te raden en erg spectaculair. Maar ook tussen de festivals door is het een geweldige stad om te bezichtigen. Je moet alleen opletten als je in je eentje over St. Louis Cemetery #1 wil lopen. Dit is de favoriete hangplek van junkies en hobo's, dus hier loop je wel kans om zonder portemonnee en horloge terug te komen. Met een groepje bezichtigen, of anders met een tour.

    Een criminele bende? Ik blijf het jammer vinden dat er nog steeds zo slecht over de stad wordt gesproken. New Orleans swingt, het is the birthplace of jazz en is (alweer een tijdje) helemaal terug! Ik vraag me wel af hoe de vorige poster aan zijn informatie komt. Ergens gelezen in de media, of zelf iets akeligs meegemaakt? Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat me daar nooit iets naars is overkomen. Ik kan rustig midden in de nacht over straat lopen zonder te worden neergeschoten. Ik ben er vorig jaar tijdens de Amerikaanse verkiezingen voor het laatst geweest, en ga er dit jaar ook weer 2 keer naartoe. Een heerlijke stad, meer dan de moeite waard om een keer naartoe te gaan!

  • Henrick

    Hallo,

    Hier nogmaals Henrick. Gelukkig kan ik nu zeggen dat ik over 4 weken naar New Orleans vlieg. Ik neem de informatie van Jenn mee en hoop er een paar mooie dagen door te brengen. We verblijven in het Loews N O Hotel en gaan daarna met de Amtrak trein naar Los Angeles. Mocht iemand nog aanvullende informatie hebben wat we beslist moeten zien of beleven…….ik hou me aanbevolen. Trouwens: wat is Mardi gras????