Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Alle tips welkom!

  • Marja

    In augustus zijn wij 3 dagen in New Orleans tijdens een rondreis. Alle tips zijn van harte welkom! Uitgaanstips, varen op de Mississippi, eten enzovoorts.

  • Alfred

    Hoi Marja, wij (5 vrienden) zijn net terug van een weekje NO. We hebben het Jazzfest bezocht en natuurlijk de omgeving van French Quarter waar wij logeerde. Buiten het Jazzfest (wat nu dus voorbij is) is qua live muziek een aanrader Frenchmenstreet, hier gaat de locale bevolking uit dus ook betaalbare returants. In de Decatur Street 823 vindt TuJague's, moet je echt een keer gaan eten, oud maar top kwaliteit en betaalbaar. Natuurlijk moet je ook een avond de tourist gaan spelen in Bourbonstreet (donderdag t/m zondag zijn hier top avonden). Ga onderandere naar de Razoo bar, bekend om zijn shooter meisjes (mannen ding). Verder vonden wij leuk een Swamptour op een airboot, spectaculair wel prijzig. Shoppen doe je bij The River walk en in het centrum. Als je van Cajun kruiden houd en wil kopen, moet je vooral naar de Frenchmarket gaan (iedere dag open) = ook gezellig. Als lunch moet je echt een keer Muffuletta eten, neem een halve, is voor ons Europianen ruim voldoende en je mag hem met de handen eten. Neem je een taxi, vraag van te voren wat de rit kost dit scheelt soms de helft hebben wij ervaren. Veel plezier tijden jullie rondreis. Grt Alfred

  • truckdriver

    Mijn tip: Blijf weg uit New Orleans!

    Na de tropische storm Katrina zijn de dijken gebroken en is de stad onder water gelopen. Winkels worden geplunderd, er wordt op straat gevochten en geschoten en de armste mensen die niet konden vluchten wachten al 4 dagen op bussen om ze te evacueren. Het water staat tussen 1 en 5 meter hoog in de straten, er drijven lijken in, het water is vies door olielekkage en er is nergens drinkwater of eten te vinden. Het wachten is nu op epidemieën die zullen uitbreken.

    Ik hoop dat New Orleans de klap te boven komt en eens weer vrolijk Mardi Gras zal vieren.

    Het valt me tegen dat er hier geen publiek is op dit prikbord.

  • beertje

    ja zeer triest en ik wilde er zo graag een keer naar toe en dan gebeurd er dit.

    Vreselijk voor deze mensen.

    En dan hoor je nog mensne roepen dat het de straf van god is omdat er veel aan voodoo gedaan werdt.